In tabel 1 staan de gebruikte datasets vermeld. Daar waar mogelijk is ervoor gekozen om de periode van de dataset overeen te laten komen met de periode waarin Media:Tijd is uitgevoerd (najaar 2013). Dat is niet altijd mogelijk geweest. De NOM Print Monitor rapporteert namelijk over een heel jaar en bij DDMM is gekozen voor een andere periode, zodat ook de data van mobiele websites en apps meegenomen konden worden.

 

Tabel 1: datasets CrossMedia:Tijd

Onderzoek

Periode

Aantal respondenten

Media:Tijd

9 september – 11 oktober 2013

2.947 personen

Print Monitor (NOM)

1 juli 2012 – 30 juni 2013

21.544 personen

Kijkonderzoek (SKO)

26 augustus – 17 november 2013

3.076 personen

Luisteronderzoek (NLO)

1 september – 31 oktober 2013

7.805 personen

Internet en Apps (DDMM)

28 april 2014 – 26 mei 2014

10.504 personen

 

Niet alle respondenten in de datasets die vermeld staan in tabel 1 zijn gebruikt. Er dienden voldoende waarnemingen per respondent in de desbetreffende dataset aanwezig te zijn. Bovendien heeft CrossMedia:Tijd alleen betrekking op respondenten van 13 jaar of ouder, dus moesten eventueel aanwezige jongere respondenten verwijderd worden. In tabel 2 staan de aantallen respondenten vermeld zoals deze zijn gebruikt voor de datafusie van CrossMedia:Tijd.

 

Tabel 2: Aantallen respondenten tbv datafusie CrossMedia:Tijd

Onderzoek

Aantal

personen t.b.v. de fusie

Aantal huishoudens t.b.v. de fusie

Criteria

Media:Tijd

2.585

2.585

Personen die minimaal één dag respondeerden tussen maandag en donderdag EN respondeerden op zowel vrijdag, zaterdag als zondag.

Kijkonderzoek (SKO)

2.312

1.250

Personen 13+ die minimaal 63 van de 84 dagen respondeerden.

Luisteronderzoek (NLO)

7.712

7.712

Personen 13+

Internet en apps (DDMM)

6.925

5.376

Personen 13+ die minimaal 21 van de 28 dagen respondeerden

Print Monitor (NOM)

21.544

21.544

-

Print Monitor (NOM – voor TV)

20.988

20.988

Personen die TV kijken

Print Monitor (NOM – voor Internet)

20.753

20.753

Personen die thuis internet gebruiken