In tabel 1 staan de gebruikte datasets vermeld. Daar waar mogelijk is ervoor gekozen om de periode van de dataset overeen te laten komen met de periode waarin Media:Tijd is uitgevoerd (najaar 2013). Dat is niet altijd mogelijk geweest. De NOM Print Monitor rapporteert namelijk over een heel jaar en bij DDMM is gekozen voor een andere periode, zodat ook de data van mobiele websites en apps meegenomen konden worden.
Tabel 1: datasets CrossMedia:Tijd
Onderzoek |
Periode |
Aantal respondenten |
Media:Tijd |
9 september – 11 oktober 2013 |
2.947 personen |
Print Monitor (NOM) |
1 juli 2012 – 30 juni 2013 |
21.544 personen |
Kijkonderzoek (SKO) |
26 augustus – 17 november 2013 |
3.076 personen |
Luisteronderzoek (NLO) |
1 september – 31 oktober 2013 |
7.805 personen |
Internet en Apps (DDMM) |
28 april 2014 – 26 mei 2014 |
10.504 personen |
Niet alle respondenten in de datasets die vermeld staan in tabel 1 zijn gebruikt. Er dienden voldoende waarnemingen per respondent in de desbetreffende dataset aanwezig te zijn. Bovendien heeft CrossMedia:Tijd alleen betrekking op respondenten van 13 jaar of ouder, dus moesten eventueel aanwezige jongere respondenten verwijderd worden. In tabel 2 staan de aantallen respondenten vermeld zoals deze zijn gebruikt voor de datafusie van CrossMedia:Tijd.
Tabel 2: Aantallen respondenten tbv datafusie CrossMedia:Tijd
Onderzoek |
Aantal personen t.b.v. de fusie |
Aantal huishoudens t.b.v. de fusie |
Criteria |
Media:Tijd |
2.585 |
2.585 |
Personen die minimaal één dag respondeerden tussen maandag en donderdag EN respondeerden op zowel vrijdag, zaterdag als zondag. |
Kijkonderzoek (SKO) |
2.312 |
1.250 |
Personen 13+ die minimaal 63 van de 84 dagen respondeerden. |
Luisteronderzoek (NLO) |
7.712 |
7.712 |
Personen 13+ |
Internet en apps (DDMM) |
6.925 |
5.376 |
Personen 13+ die minimaal 21 van de 28 dagen respondeerden |
Print Monitor (NOM) |
21.544 |
21.544 |
- |
Print Monitor (NOM – voor TV) |
20.988 |
20.988 |
Personen die TV kijken |
Print Monitor (NOM – voor Internet) |
20.753 |
20.753 |
Personen die thuis internet gebruiken |