Twee softwarebureaus bieden analysetools aan om de data van Media:Tijd zelf te analyseren. Dat zijn GfK Adware en Pointlogic. Hieronder stellen zij zich aan je voor.

 

GfK Adware

GfK AdWare biedt software om zelf makkelijk en snel analyses op Media:Tijd data te doen. Je kunt in een kruistabel de activiteiten (op de verschillende apparaten) kruisen met verschillende doelgroepen. Desgewenst uitgesplitst naar dagen van de week en naar tijdvakken. Er worden een aantal doelgroepen en tijdvakken meegeleverd, maar de gebruiker heeft de vrijheid om naar eigen inzicht doelgroepen en tijdvakken te definiëren. Het is ook mogelijk om meerdere activiteiten samen te voegen tot één activiteit, om daar de resultaten van te berekenen. Naast de kruistabel kun je in de software verschillende profiel analyses maken:

  • tweedimensionale profielen;
  • spinnenweb profiel analyse;
  • radarplot profiel analyse.

Ook bevat de software een overlap analyse. In deze analyse kun je zien hoeveel mensen op een dag zowel via het ene medium als via een ander medium te bereiken zijn. In Media:Tijd TBO spreken we overigens niet van ‘bereik’ maar van ‘deelname’ of ‘deelnemers’ om verwarring met de currency onderzoeken te vermijden.

Als je wilt weten of activiteiten tegelijkertijd zijn uitgevoerd heeft GfK AdWare een unieke module ontwikkeld: multi tasking.

GfK AdWare is onderdeel van GfK. Behalve Media:Tijd data levert GfK AdWare ook software voor de currency onderzoeken van SKO, NLO, NOM en VINEX/NOBO.

Nieuwsgierig? Neem contact op met Suzan Hoogland via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 088 435 1000. www.gfk.com


Nielsen Pointlogic

Nielsen Media Impact (NMI) is Nielsen’s nieuwe software platform, speciaal ontwikkeld om data op een snelle, grafische manier ter beschikking te stellen aan de markt. NMI is uitermate geschikt voor mediaspecialisten werkzaam bij mediabureaus, exploitanten en adverteerders voor het eenvoudig genereren van waardevolle inzichten in het (media-) gedrag van uw doelgroep en het omzetten van deze inzichten in concrete mediaplannen op basis van Media:Tijd.

“Insights” geeft inzicht in deelname en bestede tijd door uw doelgroep aan diverse activiteiten, terwijl “Planning” helpt bij het creëren van een strategisch, cross-mediaal plan voor uw campagne. In het planboard kunt u via een eenvoudig ‘drag-and-drop’ systeem uw plan samenstellen en onmiddellijk de resultaten evalueren o.b.v. gecombineerd bereik en contacten.

NMI is ontwikkeld door Pointlogic, sinds 2016 onderdeel van Nielsen. Pointlogic blijft zich als zelfstandig opererende divisie binnen Nielsen bezig houden met het ontwikkelen van oplossingen voor marketingvraagstukken van mediaplanning voor ’s werelds meest succesvolle mediabureaus, uitgevers en adverteerders. Pointlogic combineert hierbij op slimme wijze data, analytics en software om media/marketing professionals te helpen betere beslissingen te nemen in de steeds complexere wereld van marketing

Voor meer informatie over NMI kunt u contact opnemen met Daan van Hal via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-281 60 60.  www.nielsen.com