Drie softwarebureaus bieden analyse tools aan om de data van Media:Tijd zelf te analyseren: GfK Adware, Pointlogic en Telmar.

Hieronder stellen de drie partijen zich aan je voor.

GfK Adware

GfK AdWare biedt software om zelf makkelijk en snel analyses op MTBO data te doen. Je kunt in een kruistabel de activiteiten (op de verschillende apparaten) crossen tegen verschillende doelgroepen. Desgewenst uitgesplitst naar dagen van de week en naar tijdvakken. Er worden een aantal doelgroepen en tijdvakken meegeleverd, maar de gebruiker heeft de vrijheid om naar eigen inzicht doelgroepen en tijdvakken te definiëren. Het is ook mogelijk om meerdere activiteiten samen te voegen tot één activiteit, om daar de resultaten van te berekenen. Naast de kruistabel kun je in de software verschillende profiel analyses maken:

  • tweedimensionale profielen;
  • spinnenweb profiel analyse;
  • radarplot profiel analyse.

Ook bevat de software een overlap analyse. In deze analyse kun je zien hoeveel mensen op een dag zowel via het ene medium als via een ander medium te bereiken zijn. In Media:Tijd TBO spreken we overigens niet van ‘bereik’ maar van ‘deelname’ of ‘deelnemers’ om verwarring met de currency onderzoeken te vermijden.

Als je wilt weten of activiteiten tegelijkertijd zijn uitgevoerd heeft GfK AdWare een unieke module ontwikkeld: multi tasking.

GfK AdWare is onderdeel van GfK. Behalve Media:Tijd TBO data levert GfK AdWare ook sofware voor de currency onderzoeken van SKO, NLO, NOM en DDMM.

Nieuwsgierig? Neem contact op met Suzan Hoogland via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 035 – 625 8 472. www.gfk.com 

Pointlogic

Pinpoint Reach is Pointlogic’s nieuwe software platform, speciaal ontwikkeld om data op een snelle, grafische manier ter beschikking te stellen aan de markt. Pinpoint Reach is uitermate geschikt voor mediaspecialisten werkzaam bij mediabureaus, exploitanten en adverteerders voor het eenvoudig genereren van waardevolle inzichten in het (media)gedrag van uw doelgroep en het omzetten van deze inzichten in concrete mediaplannen op basis van Media:Tijd.

“Insights” geeft inzicht in deelname en bestede tijd door uw doelgroep aan diverse activiteiten, terwijl “Planning” helpt bij het creëren van een strategisch, cross-mediaal plan voor uw campagne. In het planboard kunt u via een eenvoudig ‘drag-and-drop’ systeem uw plan samenstellen en onmiddellijk de resultaten evalueren o.b.v. gecombineerd bereik en contacten.

Pointlogic is een wereldwijde speler op het gebied van oplossingen voor marketingvraagstukken van mediaplanning voor ’s werelds meest succesvolle mediabureaus tot consumer journeys en merkpositionering voor grote multinationals. Pointlogic combineert hierbij op slimme wijze data, analytics en software om media/marketing professionals te helpen betere beslissingen te nemen in de steeds complexere wereld van marketing.

Voor meer informatie over Pinpoint kunt u contact opnemen met Iris Donkers via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 010-281 60 60.  www.pointlogic.com 

 

Telmar

Telmar’s programma’s bieden alles wat nodig is voor Media:Tijd. Telmar heeft de levering van dagboekdata constant verbeterd tussen 2006 en 2014 op het gebied van rapportage, snelheid en dataverwerking. Het Telmar Touchpoints team is wereldwijd en deelt haar kennis en succes. Telmar heeft zwaar geïnvesteerd in een creatief en intuïtief ontwerp van het codeboek en ontwikkeling om geavanceerde rapportages snel en gemakkelijk uit te kunnen draaien. Daarnaast zijn simpele handleidingen ontworpen die de gebruiker stap voor stap begeleiden in het maken van verscheidene grafieken, tijdlijnen en kruistabellen (inclusief een indicatie van de benodigde tijd, meestal minder dan vijf minuten).

TNT+ (Crosstab) maakt het gebruikers mogelijk om gecompliceerde dagboekdata met gemak te analyseren en om te zetten in grafische weergaven zoals staafdiagrammen, taartgrafieken of tijdlijnen. Telmar heeft sinds de jaren tachtig met dagboekdata gewerkt en heeft sindsdien vele handige rapportage-functies ontworpen die de gebruikers in staat stelt om moeiteloos door het codeboek te navigeren en de grootst mogelijke waarde uit het Media:Tijd onderzoek te halen.

Contactpersoon bij Telmar: Marga Winkel. Zij is bereikbaar via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch via 020-3012423.